PROBI projekt 2 – tematy

Jarosław Arabas

  1. Symulacja ruchu tramwajów w sieci. Sieć składa się z przystanków, odcinków i zajezdni, należy uwzględnić fakt istnienia linii tramwajowych o określonych numerach oraz składów przypisanych do poszczególnych linii. Celem jest m.in. obserwacja efektu „stadnego przyjazdu” (dla zespołu 2 osób)

  2. Symulacja ruchu samochodów w sieci drogowej. Sieć składa się ze skrzyżowań i odcinków, odcinki dróg zawierają pasy, na skrzyżowaniach jest sygnalizacja świetlna, samochody są prowadzone przez kierowców mających plan dojazdu. Celem jest m.in. obserwacja zjawiska korka. (dla zespołu 2 osób)

  3. Symulacja rozprzestrzeniania się cech genetycznych w populacji z uwzględnieniem możliwości przemieszczania się osobników (projekt – kontynuacja pierwszego).

  4. Symulacja ruchu naelektryzowanych i idealnie sprężystych metalowych kul w pudełku wykonanym z izolatora, w warunkach nieważkości i pełnej próżni.

  5. Ilustracja prostego kolizyjnego protokołu dostępu do łącza – realizacja w formie wielu procesów nadających komunikujących się z jednym procesem odbierającym za pomocą plików. Proces odbierający ma kolejkę komunikatów i wyprowadza ją na standardowe wyjście.

  6. Symulacja ruchu znajomych w centrum miasta. Znajomość jest opisana za pomocą relacji. Centrum składa się z punktów z atrakcjami (sklepy, knajpy, kina), pomiędzy którymi można się przemieszczać i wydawać pieniądze. Celem jest eksperymentalne określenie częstości spotkań (dla zespołu 2 osób).

  7. Symulacja cyklu życia studenta w systemie ERES2 (oczywiście w wersji uproszczonej). System zawiera przedmioty, prowadzone przez prowadzących o różnym stopniu „surowości” oceny oraz ograniczenia wyboru przedmiotów związane z charakterem oczekiwanego dyplomu. Celem jest symulacja ocen zależna od profilu zdolności i zainteresowań studenta (dla zespołu 2 osób).

  8. Symulacja przejścia sygnału okresowego opisanego transformatą Fouriera przez układ liniowy opisany za pomocą impedancji.

  9. Symulator trajektorii klienta wesołego miasteczka korzystającego z urządzeń typu „twister”. Należy umożliwić „samodzielną konstrukcję” urządzenia, polegającą na jego złożeniu z ruchomych elementów typu tarcza/ramię obrotowe. Trajektorię można wykreślić np. pod gnuplotem.

  10. Realizacja inteligentnego alokatora pamięci dynamicznej, który zwalnia nieużywaną pamięć (tzn. taką, do której nie ma już żadnego wskazania).