Aplikacje
1. Kompresor (FCompressor).
Pomoc jest dostępna poprzez wywołanie aplikacji z
linii komend bez podawania argumentów, np.: c:\FCompressor.exe.
Format wywołania:
FCompressor -type -mip infile outfile;
gdzie:
type - {base, normal, hdr}
[kompresja odpowiednio: tekstur podstawowych, normalnych, HDR]
mip - {mip, nomip}
[flaga wskazująca czy kompresja tekstury 2D czy
piramidy MIP wygenerowanej na podstwie tekstury 2D]
infile - input file
[tekstura poddawana kompresji]
outfile -
output file [skompresowana
tekstura]
UWAGA format dla 'infile' może być:
- tekstury podstawowe, mapy normalnych - format
bitmap (*.bmp) oraz tga (*.tga)
- tekstury HDR - format Radiance (*.hdr) oraz
portable bitmap (*.pbm)
Przykładowe wywołania:
a) kompresja tekstur podstawowych 2D
FCompressor -base -nomip c:\lena.bmp c:\lena.htc
b) kompresja map normalnych (piramida MIP)
FCompressor -normal -mip c:\one_tile.tga c:\one_tile_mip.htc
c) kompresja tekstur HDR (piramida MIP)
FCompressor -hdr -mip c:\memorial.hdr c:\memorial_mip.htc
Program.
2. Dekompresor (FDecompressor).
Pomoc jest dostępna poprzez wywołanie aplikacji z
linii komend bez podawania argumentów, np.: c:\FCompressor.exe.
Format wywołania podobny do FCompressor, z tą różnicą, że:
infile - skompresowana tekstura.
outfile - zdekompresowana tekstura.
UWAGA format dla 'outfile' może być:
- tekstury podstawowe, mapy normalnych - format bitmap (*.bmp)
- tekstury HDR - format portable bitmap (*.pbm)
Program.
3. Przykładowa aplikacja przedstawiająca hierarchiczną dekompresję tekstur na układy GPU (Texture).
(Uwaga aplikacja ta wymaga karty graficznej wspierającej DirectX 10,
źródło: http://msdn2.microsoft.com/en-us/directx/aa937788.aspx)
Program.