Terminy
Wybór tematu projektu (zapisy)
Ważne informacje
Dokumentacja wstępna
Oddawanie projektów
Sposób oceny

Szanowni Państwo, przed zadaniem pytania uprzejmie proszę o zapoznanie się z zawartością niniejszej strony, w tym z informacjami o możliwościach konsultacji.

Nie używam Teams, w razie potrzeby proszę kontaktować się mailem.

Ważne

W ramach projektu z UMA należy wykonać własną implementację wskazanego w temacie zadania algorytmu. Należy również zbadać własności stworzonego algorytmu. W ramach badań należy wypróbować różne zestawy parametrów i/lub dokonać prostych modyfikacji algorytmu, po czym rzetelnie porównać osiągnięte wyniki i wyciągnąć wnioski. Jeżeli w R lub Pythonie istnieje implementacja wskazanego algorytmu to należy porównać wyniki własnej implementacji z wynikami już istniejącej (ewentualne rozbieżności należy rozsądnie skomentować). Jeżeli w ramach projektu należy dokonać prostej modyfikacji standardowego algorytmu to uzyskane wyniki należy porównać z wynikami klasycznej wersji zmodyfikowanego algorytmu.

Niezastosowanie się do wymagań/wskazówek opisanych na tej stronie i jej podstronach powoduje znaczące obniżenie oceny. Przykładowo: użycie nieprawidłowego separatora dziesiętnego generalnie nie stanowi dużego problemu, tu jednak spowoduje obniżenie oceny, ponieważ poniżej wprost napisałem „W Polsce separatorem dziesiętnym jest przecinek, nie kropka”.

Terminy (do):

Za opóźnienia przewidziano kary podane na stronie prowadzącego przedmiot. Uznaję, że termin został dotrzymany, jeśli do północy wskazanego dnia otrzymam e-mail z odpowiednimi załącznikami.

Wybór tematu projektu (zapisy)

Ważne informacje

Dokumentacja wstępna

W założeniach wstępnych projektu należy doprecyzować temat zadania, a oprócz tego: Dokumentację wstępną należy wysłać e-mailem. W temacie proszę napisać UMA, a załącznik proszę nazwać tak jak imię i nazwisko autora, np. JanKowalski.pdf.

Oddawanie projektów

Oddawanie projektów przebiega w sposób następujący: Student wysyła e-mail z załącznikiem zawierającym wszystko to, co tej pory powstało w związku z projektem, po czym czeka na ocenę lub na zaproszenie na rozmowę. W temacie e-maila proszę koniecznie wpisać UMA. Sprawdzanie projektów zwykle trwa kilka dni, aby uniknąć pytań w stylu "czy mój e-mail dotarł do Pana" można przy wysyłaniu projektu zaznaczyć opcję "żądaj potwierdzenia doręczenia".

Dokumentacja końcowa musi być samowystarczalnym dokumentem, nie można założyć, że pamiętam ustalenia z dokumentacji wstępnej. Dokumentację końcową należy zacząć od przytoczenia oryginalnego brzmienia tematu zadania, po czym należy przypomnieć istotne fragmenty dokumentacji wstępnej, czy ustalenia z konsultacji, np. szczegóły konkretyzacji tematu, przyjęte założenia, krótką charakterystykę zbiorów danych (ile przykładów poszczególnych klas). Jeżeli nastąpiły odstępstwa od uzgodnień z dokumentacji wstępnej czy konsultacji to należy je wskazać i uzasadnić. Oczywiście najciekawszym elementem dokumentacji końcowej są odpowiednio zaprezentowane wyniki badań, ich opis oraz wnioski.

Reguły biurokracji wymagają aby w przesłanym archiwum wraz z projektem końcowym przysłać również wszystko to, co się wcześniej wytworzyło. Archiwum powinno nazywać się tak jak imię i nazwisko autora, np. JanKowalski.zip. W archiwum powinien być porządek, dokumentacja końcowa niech nazywa się "dokumentacja końcowa.pdf", dokumentacja wstępna "dokumentacja wstępna.pdf", a w katalogu ,,kod'' niech znajduje się kod rozwiązania zadania oraz skrypty używane do przeprowadzenia eksperymentów. Oprócz tego w archiwum powinien istnieć plik ,,temat projektu.txt'' zawierający temat projektu w formie takiej jak podałem.

Nie należy używać formatu .rar do pakowania kodu projektów przed wysłaniem. Preferowany format to .zip.

Rozsądnie jest pochwalić się wynikami prac na kilka tygodni przed oficjalnym oddaniem projektu. Dokumentację wraz z kodem proszę przesłać mi e-mailem, pisząc "konsultacje UMA" w temacie e-maila. Dzięki temu mają Państwo szansę poznać moje uwagi dotyczące projektu. Uwagi te otrzymają również Państwo przy okazji oceny projektu - wtedy jednak będą one okupione utratą punktów. Przysłanie projektu do oceny powoduje otrzymanie oceny - wtedy na konsultacje jest już za późno. Nie dopuszczam poprawiania ocen. Najważniejsze to upewnić się, że prawidłowo rozumieją Państwo temat zadania.

Sposób oceny

Na ocenę z projektu (50 punktów) składa się:
  1. ocena założeń wstępnych (10 p.),
  2. ocena implementacji (jakość, przydatność, uniwersalność, testy) (25 p.),
  3. ocena badań eksperymentalnych i dokumentacji końcowej (15 p.).
Szczegóły oceny, typowe błędy: