Info

Programowanie Obiektowe jest przedmiotem zaliczeniowym. Zaliczenie odbywa się na podstawie sumarycznej liczby punktów zdobytych w trakcie trwania semetru. Przedmiot składa się z wykładu oraz zajęć laboratoryjnych. Ilość punktów możliwych do zdobycia z przedmiotu wynosi 100. W trakcie semestru na wykładzie odbędą się dwa sprawdziany. Każdy z nich oceniany będzie w skali od 0 do 25 punktów.

W trakcie laboratorium przewidywanych jest 5 zajęć ocenianych w skali od 0 do 5 punktów oraz dwa małe projekty oceniane w skali odpowiednio od 0 do 10 oraz od 0 do 15 puntków.

Aby zaliczyć przedmiot należy:
- uzyskać łącznie z obu sprawdzianów co najmniej 25 punktów,
- uzyskać łącznie z laboratorium co najmniej 25 puntków, oraz
- uzyskać sumarycznie conajmiej 51 puntków.

Wykład

tydzień pliki do pobrania termin
1 -
2 wykład 1
11 X 2018
3 wykład 2
przykład
18 X 2018
4 wykład 3
simple_vector
constexpr
static
singleton
named_constructor_idiom
string
25 X 2018
5 wykład 4
matrix_T
memory_T
memory_T
power_T
main
8 XI 2018
6 wykład 5
15 XI 2018
7 wykład 6
wskaźnik współdzielony
przykłady zastosowania algorytmów
22 XI 2018
8 sprawdzian nr 1
przykładowe zadania
wykład 7
29 XI 2018
9 wykład 8
6 XII 2018
10 przykład z wykładu
dodatkowy konstruktor
fabryka obiektów
fabryka klonów
13 XII 2018
11 wykład 10
20 XI 2018
12 wykład 11
3 I 2019
13 przykładowe zadania
10 I 2019
14 wykład 12
kody 1
kody 2
kody 3
17 I 2019
15 sprawdzian poprawkowy
24 I 2019


Materialy laboratoryjne

tydzień zakres laboratorium materiały pomocnicze ocenianie termin
1 -
2 uruchamianie środowiska
tworzenie projektu
kompilacja wcześniej przygotowanego kodu
część 1
część 2
- 9 X 2018
12 X 2018
3 tworzenie własnych klas
konstruktor / destruktor
metody / pola klasy
operatory własne
do zapoznania się przed laboratorium
kod do samodzielnej analizy
wersja bez komentarzy
zadanie
rozwiązanie
- 16 X 2018
19 X 2018
4 wskaźniki / referencje
zarządzanie pamięcią / operatory new i delete
poprawne zarządzanie przydzielaną pamięcią
przykładowe zadanie laboratoryjne 0-5 23 X 2018
26 X 2018
5 ... -
6 typy złożone – zależności pomiędzy klasami
kolejność wywoływania się konstruktorów / destruktorów
konstruktor kopiujący / przenoszący
operator przypisania / przeniesienia
przykładowe zadanie laboratoryjne
rozwiazanie 1
rozwiazanie 2
0-5 6 XI 2018
9 XI 2018
7 szablony klas
metody szablonowe
funkcje szablonowe
przykładowe zadanie laboratoryjne - 13 XI 2018
16 XI 2018
8 obrona projektu nr 1 ... 0-10 20 XI 2018
23 XI 2018
9 wykorzystanie kontenerów z biblioteki standardowej
zarządzanie pamięcią przy pomocy sprytnych wskaźników:
std::shared_prt, std::unique_ptr
przykładowe zadanie laboratoryjne (v2) 0-5 27 XI 2018
30 XI 2018
10 dziedziczenie i polimorfizm dynamiczny
obserwacja sposobu tworzenia i niszczenia obiektów
przykładowe zadanie laboratoryjne
rozwiazanie
- 4 XII 2018
7 XII 2018
11 polimorfizm dynamiczny
interfejs
implementacja interfejsu
przykładowe zadanie laboratoryjne 0-5 11 XII 2018
14 XII 2018
12 obsługa wejścia / wyjścia przykładowe zadanie laboratoryjne - 18 XII 2018
21 XII 2018
(ew. 4 I 2019)
13 obsługa sytuacji wyjątkowych
hierarchia wyjątków
przechwytywanie rzuconych wyjątków
przykładowe zadanie laboratoryjne
figures_1.txt
figures_2.txt
0-5 8 I 2019
11 I 2019
14 obrona projektu nr 2 ... 0-15 15 I 2019
18 I 2019
15 polimorfizm statyczny
(termin zapasowy)
... - 22 I 2019
25 I 2019